Renault Scenic, Clio, Trafic, Espace - jaki silnik wybrać?
Jak wypadają poszczególne wersje silnikowe popularnych modeli Renault – Trafic, Espace, Scenic i Clio? Które jednostki są godne uwagi, a których należy unikać?
Renault Trafic 3. Jaki silnik wybrać?
Trafic trzeciej generacji dostępny się z wysokoprężnym silnikiem 1.6 dCi o mocach do wyboru: 95, 120, 125 oraz 145 koni mechanicznych. Mimo małej pojemności, jednostka w tym dostawczaku lub vanie radzi sobie zaskakująco dobrze i zużywa niewiele paliwa.
Renault Espace 4 – opinie. Jaki silnik?
Espace czwartej generacji to auto, które na rynku wtórnym można kupić w naprawdę korzystnych cenach, za co odpowiada spora utrata wartości charakterystyczna dla tego modelu. Wśród używanych egzemplarzy dostępnych u polskich handlarzy przeważają jednostki wysokoprężne. Pod maską dostępne są trzy wersje silnika 2.0 dCi – o mocy 130, 150 i 175 koni mechanicznych. Wszystkie cieszą się dość dobrymi opiniami.
Jedyna zgłaszana często usterka do awaria filtra cząstek stałych (ten minus rekompensują jednak przystępne ceny części do Renault) . Jeśli uda nam się jej uniknąć, Espace z dieslem na pokładzie może przejechać nawet ponad 300 tysięcy kilometrów. Czwarty Espace dostępny jest także z silnikami 1.9 oraz 2,2 dCi, jednak nie są one już tak niezawodne.
Jeśli chodzi o benzyniaki, do wyboru mamy 2-litrowy doładowany silnik o mocy 163 lub 170 koni. Obie wersje nie różnią się między sobą osiągami, są też bardzo trwałe – w sprzyjających warunkach są w stanie przejechać nawet 250 tysięcy kilometrów.
Renault Scenic 3. Jaki silnik wybrać?
Trzecia generacja Scenica to definitywne rozstanie z wizerunkiem kompaktowego minivana. Nadal jest jednak dobrym rozwiązaniem dla kierowców szukających przestronnego, rodzinnego samochodu. Model dostępny jest w dwóch wersjach z wolnossącymi benzyniakami (1.6 i 2.0) oraz 1.4 TCe z turbodoładowaniem. W 2012 dołączył do nich ponadto 1.2 TCe z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Gama silników wysokoprężnych z początku zawierała wersje 1.5 dCi, 1.9 dCi i 2.0 dCi. Ta druga została z czasem zastąpiona przez silnik 1.6 dCi. Obie konstrukcje nie okazały się jednak zbyt udane i wymagały wprowadzenia w kolejnych latach zmian. Nawet mimo tego postrzegane są jako awaryjne, dlatego zaleca się kupno auta z jednostką 1.5 lub 2.0. Przy poszukiwaniach należy jednak uzbroić się w cierpliwość, bo w komisach i internecie dominują niestety 1.9 i 1.6.
Renault Clio 4. Jaki silnik wybrać?
Gamę silnikową Clio 4 generacji otwiera – jako jedyny pozbawiony turbodoładowania – wolnossący 1,2-litrowy silnik 16V o mocy 75 koni. Jak nietrudno się domyślić, jednostka nie zachwyca osiągami, ale jest niezawodna i można bez problemu przerobić ją na gaz. Poza tym dostępne są też silniki 0.9 TCe, 1.2 TCe i 1.6 TCe. Pierwszy jest nie tylko ospały, ale też awaryjny, a jego użytkownicy często zgłaszają wycieki płynu chłodzącego. Dwie pozostałe opcje cieszą się zaś nieco lepszymi opiniami.
Renault Clio 4 możemy też kupić z silnikiem diesla – a konkretnie 1.5 dCi w trzech wersjach – 75-, 90- i 110-konnej. Tu, jako kompromis między mocą a ceną, zalecamy wybór drugiej opcji.