Wczytuję dane...

Jaki samochód używany warto kupić? Przegląd francuskich modeli

Jaki samochód używany warto kupić? Przegląd francuskich modeli

Na zakup nowego auta nie każdy z nas może sobie pozwolić. Wydatek rzędu co najmniej kilkudziesięciu tysięcy złotych to spore obciążenie dla budżetu, jednak by cieszyć się własnymi czterema kółkami nie musimy aż w tak dużym stopniu drenować swoich finansów. 

Kupno samochodu z drugiej ręki będzie dużo tańsze niż w salonie, a jeśli dokonamy właściwego wyboru, używany pojazd będzie nam on służył równie dobrze. Przed zakupem powinniśmy oczywiście upewnić się, że auto jest w dobrym stanie, a koszt ewentualnych napraw nie okaże się zbyt wysoki. Dobrze też pamiętać o tym, że nie wszystkie modele dobrze znoszą upływ czasu. Dlatego przygotowaliśmy listę 5 francuskich samochodów, na które warto zwrócić szczególną uwagę podczas poszukiwań na rynku wtórnym.

Jaki samochód używany warto kupić? 

Renault Clio II (roczniki 1998-2005)

Producent tego modelu zadbał o należyte zabezpieczenie go przed rdzewieniem, a wersje benzynowe odznaczają się ponadto wysoką niezawodnością. Argumentem przemawiającym za zakupem Renault Clio II jest również cena – auta w przyzwoitym stanie (w podstawowej wersji wyposażeniowej) kupić można już za około 5 tysięcy złotych oraz dostępność tanich części do Renault.

Peugeot 206 (roczniki 1998-2011)

Używane egzemplarze Peugeota 206 z lat 98-11 to podobna półka co drugie Clio. W tej cenie kupujący otrzymuje dość wygodny, a przy tym niezawodny samochód. Według użytkowników największe atuty 206-stki to odporność na rdzewienie oraz mało awaryjne silniki (dotyczy to jednak wyłącznie wersji z jednostką benzynową). 

Citroen Saxo (roczniki 1996-2004)

Również kilka tysięcy złotych wystarczy, by stać się szczęśliwym właścicielem Citroena Saxo z lat 96-04. Podczas oględzin auta warto jednak zwrócić uwagę na podwozie i dach (tu najczęściej pojawiają się ogniska korozji), tylne zawieszenie oraz układ elektryczny. Na pocieszenie należy jednak dodać, że ewentualne naprawy dwóch ostatnich elementów oraz zakup części do Citroena nie są poważnym obciążeniem dla portfela. 

Citroen C1 (roczniki 2005-13)

Droższy, bo kosztujący około 10 tysięcy złotych, jest Citroen C1. Szczególnie warta uwagi jest wersja z trzycylindrowym silnikiem benzynowym, który wyróżnia się wysoką trwałością. W tej cenie kupić można C1 zarówno z nadwoziem 3-, jak i 5-drzwiowym, chociaż – zwłaszcza w drugim przypadku – powinniśmy liczyć jedynie na podstawową wersję wyposażeniową. Skromne wnętrze nie musi jednak oznaczać ekstremalnie niskiego komfortu jazdy, bo nawet w tańszych egzemplarzach kabina jest dobrze wytłumiona.

Citroen Xsara Picasso (roczniki 1999-2010)

Jeśli chodzi o vany, które kupimy za około 10 tysięcy złotych, Xsara Picasso to jeden z lepszych wyborów. Najważniejsze atuty tego modelu to nieskomplikowana konstrukcja, wytrzymałe silniki i szeroka gama wersji. My szczególnie polecamy tę z dwulitrową jednostkę benzynową.