Jest stosowany przez PSA PEUGEOT CITROEN, jako olej na pierwsze fabryczne zalanie jak również rekomendowany jest przez PEUGEOT i CITROEN do zastosowań serwisowych.
Ten specjalny, pod względem kontroli zanieczyszczeń spalin, syntetycznej technologii olej silnikowy zapewnia najlepsze z możliwych zabezpieczenie przeciwzużyciowe i kontrolę zanieczyszczeń w silniku.
Systemy oczyszczania spalin są bardzo czułe, na jakość stosowanego oleju i drogie w naprawie.
Dzięki zastosowaniu specjalnej formulacji LOW SAPS (niska zawartość siarki, popiołów siarczanowych i fosforu) chronimy skomplikowane systemy oczyszczania spalin i wydłużamy ich bezawaryjne działanie
Stosowanie tego oleju pozwala wygenerować oszczędność paliwa bez potrzeby zmiany stylu jazdy.
Olej ten jest również odpowiedni do stosowania w najbardziej wymagających warunkach eksploatacyjnych (jazda sportowa, jazda po mieście w korkach i na krótkich odcinkach, jazda po autostradach).
Jest polecany, aby stosować go w najnowszych konstrukcjach silnikowych PSA, jak również do silników e-HDI z systemem Stop & Start i hybrydowych silnikach gdzie wymagany jest olej najnowszej generacji.
Utrzymuje swoje właściwości przez cały okres pomiędzy wymianami oleju zgodnie z zaleceniami PEUGEOT i CITROEN.
Lepkość oleju w klasie SAE 0W-30, jak również specjalne dodatki, powodują że ułatwiony jest rozruch silnika w ekstremalnie niskich temperaturach (jeden z testów zatwierdzający olej przeprowadzony był w temperaturze otoczenia -40 OC).
Produkt ten również optymalizuje pracę TWC – trójdrożnych katalizatorów i DPF – filtrów cząstek stałych stanowczo obniżając możliwość ich przedwczesnego zatkania czy obniżenia zdolności filtracyjnych. Co w rzeczywistości przekłada się na zmniejszenie emisji NOx, HC i CO.