Wczytuję dane...

Jak dolać płyn do FAP Peugeot 3008, 308 i Peugeot Partner?

Jak dolać płyn do FAP Peugeot 3008, 308 i Peugeot Partner?

Dla wielu kierowców obecność filtrów FAP jest jednym z argumentów przemawiających za wyborem francuskiego auta. Filtry tego typu znajdziemy między innymi na pokładzie wyposażonych w silnik wysokoprężny Citroenów, Renault, Peugeotów czy Dacii. Wynalazek francuskich konstruktorów znalazł też miejsce w samochodach innych producentów – na przykład Mazdy, Volkswagena, Volvo, Forda czy Nissana. 

Jak często i w jaki sposób uzupełnić płyn FAP Peugeotach?

Podczas gdy większość koncernów postawiła na suchy filtr DPF, PSA i Renault zastosowali mokrą wersję – FAP. Obecność tego rozwiązania często okazuje się dużym ułatwieniem. Najlepiej sprawdza się ono w mieście, gdzie docenimy możliwość efektywnego samowypalania bez wprowadzania silnika na wysokie obroty. 

Mimo swoich zalet, filtry FAP mają też pewne wady. Wśród nich najpoważniejszą jest tendencja do zapychania. W takich sytuacjach nie zawsze jednak niezbędna jest wymiana. Często wystarczająca okazuje się wymiana lub dolanie płynu. Samodzielne przeprowadzenie tej operacji może sprawić problemy, ale wiąże się ze znacznie mniejszymi kosztami niż w serwisie – zwłaszcza w ASO. Jednak jak dolać płyn do FAP W Peugeot 3008, 308 i Partnerze?

Jak często dolewać płyn do FAP w samochodach Peugeot?

Na pytanie o częstotliwość uzupełniania płynu do FAP trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Zwykle należy dolać płyn po przejechaniu kolejnych 100 tysięcy kilometrów. Wiele jednak zależy od tego, w jakich warunkach filtr jest eksploatowany. Generalnie przyjmuje się, że dolewka niezbędna jest, kiedy poziom płynu spadnie do poziomu poniżej 5 litrów. Dobra wiadomość jest taka, że kierowca nie musi tego kontrolować. W prawidłowo działającym aucie poinformuje go o tym komputer. 

Gdzie kupić płyn do FAP? Jak wybrać odpowiedni preparat?

Zanim przejdziemy do tego, jak dolać płyn do fap peugeot 3008, warto dowiedzieć się, jak wybrać odpowiedni płyn. W autach z filtrem DPF stosuje się płyn Eolys. Nasz sklep z częściami do samochodów francuskich oferuje dwa rodzaje preparatu. To, który z preparatów wybrać, można stwierdzić dzięki kolorowi złączki na przewodzie zbiornika płynu. Jeśli ma ona kolor zielony – będzie to Eolys176 lub Infineum7995, zaś niebieski – Eolys Powerflex.

Jak dolać płyn do w Peugeocie 308, 3008 i Partnerze?

Wymiana płynu FAP wymaga dużej ostrożności i zastosowania środków ochronnych takich jak rękawice – płyn Eolys posiada bowiem silne właściwości żrące. Jeśli chodzi o kwestie techniczne, dolanie płynu nie jest skomplikowaną czynnością. Zbiornik na płyn znajduje się w sąsiedztwie baku paliwa. Możemy dostać się do niego przez nadkole lub też wymontować go, uzupełnić dodatek i zamontować ponownie. 

Na tym jednak cały proces się nie kończy, bo do poprawnego działania auta niezbędne jest jeszcze wprowadzenie do komputera informacji o dolaniu płynu Eolys. Do tego potrzebujemy komputera diagnostycznego z odpowiednim oprogramowaniem. Niezbędna więc okaże się wizyta w warsztacie. Będzie ona jednak wiązała się z wydatkami dużo mniejszymi niż w przypadku, gdybyśmy całą procedurę zlecili specjalistom.