Jaki silnik wybrać w Citroenie C5, C4, C3, DS5 i DS4?
Citroeny przez długi czas uchodzi za skomplikowane, wyrafinowane konstrukcje. Wraz z tym szła w parze wysoka awaryjność, która dla niektórych kierowców stała się wręcz wyróżnikiem całej motoryzacji znad Sekwany. Trzeba jednak przyznać, że w ostatnich latach Francuzi zrobili pod tym względem ogromne postępy, a ich najnowsze modele są coraz prostsze i mniej zawodne. Poza słynnym zawieszeniem dotyczy to również silników. Z jakimi jednostkami dostępne są popularne modele – C3, C4, C5, DS4 i DS5?
Citroen C3 Picasso. Jaki silnik?
Citroen C3 Picasso to jeden z najpopularniejszych rodzinnych vanów na Starym Kontynencie. Przyczyn nie trzeba długo szukać. Przestronne wnętrze, bezpieczeństwo i łatwe prowadzenie mówią same za siebie. Swoje robi też różnorodność dostępnych wersji silnikowych. Model możemy kupić z dwoma jednostkami benzynowymi – 95- konną 1.4 VTi lub 1.6 VTi o mocy 120 koni. Ta pierwsza, ze względu na zbyt małą moc, polecana jest tylko najmniej wymagającym kierowcom, ale druga na wysokich obrotach może dać mnóstwo przyjemności z jazdy.
Godne polecenia są też silniki diesla: 1.6 l. HDi dostarczający 90 koni oraz 110-konny 1.6 l. HDi FAP. Przy ich tworzeniu Francuzi współpracowali z konstruktorami BMW. Posiadają one oznaczenie AirdramR, zarezerwowane dla najbardziej przyjaznych środowisku jednostek z gamy Citroena. Cechuje je wyjątkowo niskie jak na tak duży samochód spalanie – na trasie można ograniczyć je do 4 litrów na setkę.
Citroen C4. Jaki silnik?
Citroen C4 Grand Picasso świetnie sprawdza się jako auto dla naprawdę dużej rodziny. Podobnie jak w przypadku nieco mniejszego odpowiednika, również tutaj do wyboru mamy kilka co najmniej przyzwoitych jednostek. W ostatnich egzemplarzach są to benzyniaki: 120-konny 1.6 VTi i 1.6 THP o mocy od 140 do 156 koni. One również zostały stworzone wspólnie z bawarskimi inżynierami. Nie wyróżniają się niczym szczególnym ani na plus, ani na minus. W porównaniu z poprzednimi generacjami są nieco bardziej zadziorne.
Podobnie ma się sprawa w przypadku diesli: 1.6 HDi (109-112 koni) oraz 2.0 HDi (138-163 koni). Trudno nazwać je powolnymi, ale na zastrzyk adrenaliny również nie ma co liczyć. Ponadto nie należą do zbyt trwałych, choć tę wadę rekompensują niskie koszty zakupu części do Citroena.
Jaki silnik wybrać w Citroenie C5?
Citroen C5 dostępny jest łącznie z siedmioma różnymi jednostkami. Benzyniaki reprezentowane są przez 1,6-litrowe: VTi o mocy 120 koni i 155-konną THP. Druga jest bardziej dynamiczna, ale też mniej oszczędna. Jeśli chodzi o diesle, możemy wybierać wśród pięciu silników: 1.6l i mocy 110 koni, 2.0 (140 KM), 2.0 (160 KM), 2.2 (200 KM) i 3.0 (240 KM).
Citroen DS4. Jaki silnik wybrać?
W tym modelu linie nadwozia i silniki tworzą wyjątkowo zgrane duety, pozwalające w pełni wykorzystać drzemiącą pod maską moc. DS4 dostępny jest w sześciu wersjach silnikowych: benzynowych o pojemności 1,6 litra i mocach 120 , 155 i 200 koni oraz turbodoładowanych dieslach 16-litrowych (90 i 110 KM) oraz 2-litrowym 160 konnym. Mamy tu do czynienia z autem z segmentu premium, więc wszystkie jednostki sprawują się naprawdę dobrze.
Citroen DS5. Jaki silnik wybrać?
Citroen DS5 to kolejny przedstawiciel wyższej klasy w tym zestawieniu. Jego nabywcy mogą zdecydować się na dwie wersje benzynowe (1,6 litrowy silnik THP w wariancie 156- lub 200-konnym) oraz dwie wysokoprężne (1,6 HDi o mocy 112 koni i 2,0 o mocy od 163 koni). Prawdziwą perełkę w gamie silnikowej jest jednak HYbrid4 – napęd hybrydowy łączący jednostkę elektryczną z dieslem i mogący dostarczyć aż 200 koni mocy.