Wczytuję dane...

Najmniej korodujące auta od francuskich producentów

Najmniej korodujące auta od francuskich producentów

Choć polskie zimy są coraz łagodniejsze, nasz klimat nadal nie sprzyja zachowaniu auta w dobrej kondycji. Utrzymujące się przez kilka miesięcy niskie temperatury, liczne opady oraz sól na jezdniach znacznie przyspieszają proces korozji karoserii. Warto więc wybierać auta, które lepiej znoszą kontakt ze wspomnianymi powyżej szkodliwymi czynnikami.

Odporność auta na korozję zależy przede wszystkim od technologii, w której wykonano elementy w największej mierze narażone na rdzewienie. Dobrze więc sprawdzić, jak pod tym względem wypadają maska silnika, błotniki, drzwi, pokrywa bagażnika, nadkola i progi. Najlepsze rezultaty daje użycie ocynkowanej blachy lub aluminium. Odporne na korozje są też tworzywa sztuczne (wykorzystane na przykład w błotnikach Peugeota 307).

Najmniej korodujące samochody - modele prosto z Francji

By dowiedzieć się, jakie samochody są najmniej korodujące, warto skorzystać z rankingów przygotowanych przez branżowe serwisy. Opracowuje się je na podstawie opinii o poszczególnych modelach wydanych przez mechaników i blacharzy z całej Polski. 

Peugeot 207

Wśród najmniej korodujących  aut francuskich producentów najwyżej uplasował się Peugeot 407, który zajął 10 pozycję z wynikiem 4,7 pkt. Warto jednak podkreślić, że konkurencja była naprawdę ogromna, a do zwycięzcy rankingu (Audi A4) stracił zaledwie pół punktu.

Peugeot 407 i 307

Nieco niżej na liście aut, które nie rdzewieją, zaklasyfikowany został Peugeot 407. Ten znalazł się na 16 miejscu, tracąc w stosunku do 207 tylko 0,1 punktu. To nie jedyny reprezentant tej marki w rankingu, bo trzy pozycje niżej uplasował się również model Peugeot 307. Między innymi właśnie odporność na korozję, w połączeniu z wysoką dostępnością części do Peugeota, wygodnym zawieszeniem i oryginalnymi projektami, wpływa na popularność aut tego producenta.

Renault Laguna

Ex aequo wspólnie z modelem 307 oceniony jako najmniej korodujące auto został Renault Laguna. Polscy kierowcy chwalą sobie przede wszystkim auta z 2 i 3 generacji tego modelu. Starsze egzemplarze wprawdzie czasem zmagają się z problemem rdzewienia, jednak zdecydowana większość zgłoszonych przypadków dotyczy samochodów eksploatowanych przez co najmniej kilkanaście lat.

Renault Scenic i Megane

Marka Renault w zestawieniu aut, które nie rdzewieją, ma jeszcze dwóch innych reprezentantów – modele Scenic (27 miejsce dla trzeciej generacji i 34 dla drugiej) i Megane (również 27 dla drugiej generacji i 32 dla trzeciej). Uplasowały się one mniej więcej w połowie stawki, znacznie wyżej niż ostatnia w zestawieniu Mazda 6 z pierwszej generacji, która zdobyła zaledwie 2,7 punktu.

Korozja samochodu - jak się przed nią uchronić?

Nie zapominajmy, że spore znaczenie dla utrzymania karoserii w dobrym stanie ma to, w jaki sposób ją chronimy. By zminimalizować ryzyko rdzewienia, warto unikać mycia auta podczas mroźnej pogody oraz parkowania na trawiastych lub pylących nawierzchniach. Poza tym dbajmy, by auto było w miarę możliwości czyste i suche, a ewentualnych napraw dokonujmy w sprawdzonych warsztatach blacharskich.